Potřebujete poradit? Volejte 773 677 687

NESEĎ V GAUČI 2. DÍL - CVIKY PRO BEDERNÍ PÁTEŘ

V rámci fyzioterapie na doma, posíláme další díl cvičení. Tentokrát procvičujeme a uvolňujeme bederní páteř.

Ve stoji: Nohy na šířku kyčlí, chodidla rovnoběžně, povolená kolena, vytažení páteře do stropu, ruce podél těla palce dopředu, ramena povolena od uší dolů.

1.     Vzpažit P ruku, vytočit ruku malíkovou hranou dopředu, vytáhnout se za rukou z pasu a provést úklon těla doleva. (to samé opakovat na druhou stranu)

V leže na zádech:

2.     Pokrčit si nohy, na šířku pánve, s nádechem zatlačit bedra do podložky a s výdechem povolit

3.     Stejný cvik jako předešlý jen přitáhnout ještě bradu ke krku – nenadzvedávat hlavu nad podložku

4.     Přitáhnout oběma rukama nohy k břichu, záda zůstávají na podložce, zatlačit nohama proti rukám a s výdechem povolit tlak nohou a ještě více přitáhnout nohy k hrudníku.

5.     Pokrčíme dolní končetiny, vyrovnáme páteř s podložkou, poté provedeme stabilizaci pánve vtažením konečníku dovnitř a současným zpevněním břišních svalů v oblasti pánve, výdrž 8 sekund, během kterých volně dýcháme.

6.     Vleže na zádech je jedna noha natažená a druhá pokrčená. Tuto pokrčenou nohu držíme rukama pod kolenem a postupně přitahujeme směrem k hrudníku. Druhou nohu proti tomu protahujeme a propínáme do špičky.

7.     Vleže na zádech, kolena jsou pokrčená, paty jsou u sebe. Přetáčíme kolena na jednu a současně hlavu na opačnou stranu. Strany střídáme, kolena musí být u sebe.

8.     Cvičení „KOČKA“ – v kleku na všech čtyřech. Záda vyhrbíme a pomalu dosedáme na paty. Ruce jsou stále na stejném místě, hlava je volná.

ZNOVU PŘIPOMÍNÁME, NEZAPOMÍNEJTE SPRÁVNĚ KAŽDÁ CVIK PRODÝCHAT!