NASTARTUJTE FYZIČKU S FYZIOTERAPEUTY ORPU

Pokračovat níže
NASTARTUJTE FYZIČKU S FYZIOTERAPEUTY ORPU

S  hubnutím je to stejné, jako s cizími jazyky.  Je potřeba se nadchnout, nevzdát to a stále si opakovat slovíčka pohyb a strava. Nutno si navíc přiznat, že s každým dalším rokem je to horší. Ve třiceti jste už přišli o téměř 5% svalové hmoty, než jste měli v pětadvaceti. Jak dohnat to, co jste ztratili za poslední rok? Poradí vám fyzioterapeuté ORPu.

Datum zveřejnění:

I když je vám zdánlivě dobře bez pohybu, netrénované tělo vám jednou složí nemilosrdný účet. Buď v podobě zranění při sportu, rychlejší únavou, v pozdějším věku u žen osteoporózou.  Svaly člověka bez pohybu jsou ochablejší, výkon se snižuje, jste unavenější a přibrat je mnohem jednodušší. Co s tím? Fyzioterapeuti a nutriční terapeuté ORP Centra se shodují v jednom. Pohyb, respetive hubnutí vás především musí bavit!

FYZIOTERAPEUTÉ ORP CENTRA PORADÍ, JAK FYZIČKU ZNOVU NASTARTOVAT:

Gabča nově 2 maláMgr. Gabriela Sechovská 

Vyberte si sport či jakoukoliv fyzickou aktivitu, která vás baví, bude vás naplňovat a dělat vám radost. Pokud se bude jednat o aktivitu jednostranně zatěžující, doplňte ji alespoň o pravidelnou 30ti minutovou relaxaci nebo stylové plavání. Nikoli však plavání "podle paní radové". Pohlídejte si kvalitu i kvantitu stravy, protože hubnutí je hlavně o příjmu energie. Sport pomůže kvalitě hubnutí a eliminaci tzv. jo-jo efektu.  

 

Kája Kohoutová1Mgr. Karolína Kohoutová

Nejdůležitější je, abyste nic nedělali proti své vůli. Pohyb a vůbec hubnutí vás musí bavit. Jinak to nepovede nikam. Například běh se u lidí s nadváhou dá modifikovat do podoby, při které nemusí docházet k enormnímu přetížení pohybového aparátu. Při každém sportu se můžete dostat do jiných hladin zátěže, resp. tepové frekvence. A to je u hubnutí velmi důležité. Obecně platí, že výhodu ve vztahu k hubnutí mají ti, které baví nižší zátěž, která ale trvá delší dobu. To platí na odbourávání periferních tukových rezerv nejvíce. I těm, kteří mají rádi výbušnější sporty, se však dá vytvořit tréninkový program na tělo. Domluvte se svým fyzioterapeutem, jak začít. Poradí vám s optimalizací zátěže, čeho se vyvarovat a pomůže při sestavování tréninkových plánů.

 

Martin DurychMgr. Martin Durych

Udělejte si plán a mějte vůli! Bez pevné vůle a stanovení jasných cílů se úspěchu dosáhnout nedá. Pod vedením  fyzioterapeuta se pohybová aktivita výborně kombinuje s aktivitou podporující zdravý pohybový stereotyp a nejde jen o bezhlavé zvedání železa :) Fyzioterapeut je profík, který rozumí tělu jako celku a nedopustí, aby si klient své tělo, v touze udělat pro to cokoli, zmrzačil do budoucna.

Vendy NutricieMgr. Bc. Vendula Navrátilová (nutriční terapeutka)

Tak jako špatné běžecké boty vám způsobí bolest nohou, tak i nevhodná strava způsobuje nedostatek energie, svalové křeče či úbytek svalové hmoty. Všechny následky špatně nastaveného jídelníčku mohou vést ke zdravotním komplikacím, kterým je třeba předcházet. Já tedy radím spojit pohyb se zdravým způsobem stravování. 

 

Zuzi hašpicová1Mgr. Zuzana Hašpicová

Z pohybových aktivit bych rozhodně doporučila chůzi, pokud to jde, tak rychlou či svižnou chůzi, indiánský běh, kolo (klidně i rotoped), nordic walking nebo běh na lyžích. Je dobré poradit se s odborníkem, protože například dnes tak populární běh může být u některých lidí extrémně kontraproduktivní. Jakákoli pohybová aktivita musí být doplněna správným strečinkem, nácvikem celkové stability, cvičením v oporách, prací s dechem, zlepšením kinestezie (jakéhosi citu pro pohyb těla v prostoru). 

 

FrantaCo na to ortoped? MUDr. František Picek

S přibývajícími roky o sobě stále častěji dávají vědět klouby a záda. Jednak za to může fakt, že se po třicítce začínají snižovat regenerační schopnosti kloubních chrupavek, které zajišťují hladký chod kloubů, a jednak náš životní styl. „Hlavním důvodem, proč vás bude něco bolet, bývá jednorázové zatížením při rekreačních sportech. Neřešte tedy pohyb občasným sportovním úletem. Daleko lepší je vzít to z práce pěšky nebo na kole, ráno se pořádně protáhnout třeba na TRX, pokud má někdo možnost chodit pravidelně plavat, je to ideální.

Jak se udržuje váha a kondička s ORP Centru?

Projdete komplexní prohlídkou rehabilitačního lékaře a fyzioterapeuta. Ti vám navrhnou optimální rehabilitačně-kondiční plán, do kterého spadají prvky nejen kardio tréninku na posílení kondice, ale také třeba cviky na posílení hlubokých stabilizátorů – tedy i břicha. Cvičíte sami s fyzioterapeutem ve vybavené ordinaci nebo naší tělocvičně, která je vybavena nestabilními plošinami, Flowinem, TRX, Propriometem a dalšími vychytávkami. V mnoha případech přidáme trénink správného běhu za pomocí videoanalýzy  a správné stability pomocí posturografu nebo moveru.

Cvičení 4FlowinFyzio_MG_8731Ordinace fyzioterapeutů

CHCI SE OBJEDNAT